Restaurangbesök ikväll

Ikväll blir det utgång med säljarna som är uppe på utbildning. Skall bli spännande då vi skall till en restaurang som ingen av oss varit på sedan tidigare. Stället är jätte mysigt dock aningen litet men vad spelar det roll när vi får plats?




Vi fick tre rätter att välja mellan och samtliga utom fisken (äter inte fisk sedan många år tillbaka) lät mumma.



Portvinsmarinerad kycklingfilé fylld med örter, serveras med ljummen fransk potatissallad


Oxfilé med smördegsinbakad potatis, grillad chorizo och chili concassé


Halstrad gös med färskpotatis, sikrom & champagne sås



Blir förhoppningsvis en trevlig kväll men no alcohol för mig ikväll så jag ska upp tidigt i morgon och köra med bilskolan.


På tal om bilskolan så bokade jag vad jag hoppas är mina sista körtider innan det är dags för körkortet. Det kändes stort.. stort och läskigt! Christian min ordinarie "lärare" försökte få mig att förstå att det skulle gå bra då jag tvekar på mina egna kunskaper i körningen. Så förhoppningsvis har han rätt men det visar sig väl inom kort! Kommer väl komma gråtandes med svansen mellan benen tillbaka till bilskolan om det inte vill sig väl. Nåväl det är ett tag kvar så ska väl försöka att inte tänka allt för mycket på det nu!


Veronica

Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Det ska nog gå bra ska du se. Min storebror blev ju påkörd av en bil och dog o jag trodde därför aldrig jag skulle klara av att ta körkort. Jag var bombsäker på att jag skulle köra ihjäl någon. Efter 47 körlektioner, 1 teoriprov och 1 uppkörning satt jag där med lappen i hand iaf :) Många körlektioner, men det var mitt eget val. Jag ville ta det lugnt (eller lugnt o lugnt, jag gjorde hela kittet på 1mån trots allt) eftersom jag var så fruktansvärt rädd. Fixade jag det så kan du också!! :)



Ang hus. Självklart måste det klicka direkt! Att köpa hus är ett stort kliv och inget förhastat man ska göra. Hyreslght är ju lite annorlunda, funkar det inte så kan man ju rätt lätt & smidigt byta bostad. Jag drömmer också om hus, men jag & L har ju trots allt bara varit tillsammans i 1år 4mån så något sådant är inget aktuellt än på ett tag.



Ha det fint tjejen. Massa kramar

2008-09-09 @ 18:36:14
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Jessica

Oj, när är det uppkörning då? Man blir ju jättenyfiken nu :)



Hoppas allt är bra med dig gums.

Puss o kram

2008-09-10 @ 11:18:03
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0