Halloj bloggen!

Det var ju som sagt ett par dagar sedan man skrev o en del av er kanske undrar vart jag tagit vägen... Jag har sedan i onsdags eftermiddag mått dynga och borde ha gått hem vid lunch. Men envisades med att trycka i mig alvedon för att dämpa febern och orka stanna kvar och göra mitt jobb. När jag vaknade till liv på torsdagsmorgonen orkade jag inte ens kliva upp ur sängen av utmattning. Så det blev en sjukling av mig både i torsdags och fredags. Mådde förvisso något bättre i fredags men det blev en dag med min kära kudde i sängen.


Mor min dök upp sent på fredagen och gjorde oss sällskap. Så blev en sväng till IKEA och Nisses i lördags. Gjorde ett fynd på en kökslampa som vi letat en längre tid. Ska se om jag lyckas ta en bild på den imorgon. Mor kunde inte slita fingrarna från den heller så hon köpte en lika dan till sitt kök så nu hoppas jag hon blir lika nöjda som vi blev med våran! Fyndandet fortsatte då jag hittade mönstrade strumpbyxor i svart, grått och brunt för 39:-/st och ett par knähöga stövlar. Ohhh jaa ska jag vara riktigt ärlig så slutade det ju inte där heller utan fortsatte på IKEA då jag hittade den där kransen (Glänsa) som man kan hänga i taket eller i fönstret för 199:-. Som bonus just den dagen så var det 50% rabatt på alla platta paket på fyndavdelningen... Passande!  Så jag tänkte att den skulle få hänga som ett O (det vill säga, inte som på bilden) i vårat stora fönster i vardagsrummet till julen och ge den där extra mysiga känslan.



Idag har det inte hänt så mycket. Sov länge för att vila ut lite extra, hjälpt mamma att skriva en ansökan, tvättat och släpat fötterna efter sig.


Hittat en del bra musik att lyssna på också... Nägra av favvoriterna just nu är

Eric Prydz - Pjanoo

 

Lang & Yep - Pökk (Ibiza Bongo's Mix)

 

Culture Beat - Your Love

 

Nadia Ali - Crash & Burn (Ned Shepard and Sultan mix)



I morgon blir det jobb igen! Ska bli skönt att komma tillbaka då jag har en del att ta tag i. Sen blir det väl körskolan och teori resten av kvällen.


Hur har er helg varit?

Veronica


Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Usch för att vara sjuk! Allt bra annars?



Vad blev det för fin lampa då? :)

2008-09-17 @ 09:09:35
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Jimmy

Har du inte fast jobb än ? :S Du har ju jobbat där snart ett år :p Vad ska V hitta på idag då ? Upptagen på msn är hon i.a.f ;)

2008-09-17 @ 14:34:08
URL: http://nossralj.blogg.se/
Postat av: Emelinda

Haha va komiskt, ditt recept påminde ju om vad jag lagade igår: Saffrans & tomat creme fraiche, lök, kräftstjärtar & räkor med pasta till :)

2008-09-17 @ 15:18:18
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Emelinda

Länken till bilden på lampan funkade inte :(



Jag får bara Omeprazol kapslar. Vet ju att jag stopapr i mig alldels för mkt skit och att minst hälften av det jag äter borde jag egentligen sluta med. Men så var det de där med att orka lägga om en helt ny diet. Dessutom inte roligt när sambon kan moffa hur mkt flott som helst! Det enda jag vet och känner direkt att jag mår illa och får ont i magen av är riktigt fet mat (typ pizza), alkohol, cigg & kaffe.



Kramkram

2008-09-17 @ 15:26:29
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Nadja

Haha man måste ju få skylla ifrån sig sina tjockisfasoner på någon!! Asg

2008-09-18 @ 11:44:27
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0