Grymt sugen på att göra om hemma!

Jag har under en längre tid känt att jag tappat stinget för det här med heminredning som annars är en av de stora passionerna jag har här i livet. Men nu börjar det klia i mina fingrar igen och jag vet inte riktigt vart jag ska göra av mig själv. Men jag antar att det kliar lite extra då snöns precis har fallit och det blir mer och mer påtagligt att det är jul snart.


Var inne en snabbis och kikade runt lite på olika sidor på nätet och hittade dessa fat från ellos. Jag skulle vilja sätta upp dem på väggen någonstans i vardagsrummet. Tre i rad bredvid eller under varandra skulle kunna vara snyggt. Eller en på vardera sida av våran tavla ovanför soffan...


   

Har även funderat länge på om jag ska köpa mig ett par fransgardiner. Var riktigt nära på att jag köpte ett par silvriga från indiska till köket men då hostade min mor till och klämde ur sig "Jävla unge och alltid förstöra mina julklappar till dig!". Så då klämde hon fram att hon köpt svarta fransgardiner till jul. Nu funderar jag dock på dessa i alla fall då de är lite mer detaljer i "fransarna". Kan vara en snygg detalj som sticker fram bakom ett par snygga enkelfärgade eller mönstrade gardiner.


Hittade givetvis en massa julsaker också. Jag är riktigt förtjust i prydnadstomtar där bara näsan sticker fram mellan luvan och skägget. Ljus kan man ju aldrig få för mycket av under mörka tider och även fast jag idag har kring 20 ljus i vardagsrummet så kan man ju kanske byta ut eller hitta någon mer plats som behöver lysas upp. En annan kul grej är julgranskulor! Riktigt läckert att ha i blomsterarrangemang, en stor genomskinlig kruka och inte minst i granen. Den kommer i år likt de senaste åren att vara klädd i silver.

     


 



 



Veronica

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Fransgardiner är snyggt, men det skulle ju aldrig funka hos oss med två hundar & två katter :P



Jag älskar också ljus :P

2008-11-21 @ 13:16:57
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Björn

Men gumman då är det ju bara att göra om hemma :D du har ju inte samma problem som mig ;)



Har kollat in liknande skålar, grymt fina. Sen pyntar jag aldrig inför julen då jag inte tycker om julen men förra året så köpte jag en sådna söt tomte så den ställer jag ju fram, en sådan med skägg där bara näsan sticker fram :)



Kram.

2008-11-21 @ 13:59:14
URL: http://bjornwestergren.blogg.se/
Postat av: Elin

Härligt att du har fått tillbaka suget :) Allt bra annars? :) puss o kram

2008-11-21 @ 19:40:18
URL: http://ellee.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0