GRATTIS!!

Fick i måndags kväll ett samtal från ett nummer ingen av oss kände igen. Robert funderade på att svara och lägga på luren omgående då han var helt säker på att det var någon jobbig säljare. Jag insisterade på att han skulle svara och istället kastar han telefonen på mig. Svara och förväntar mig att ha en jobbig säljare i andra änden... Nej då är det en bekant/släkting eller vad vi ni skall kalla honom för till Rober som ringer. Jag började genast skratta varpå han i sin tur låter lite osäker på vad det är som är så kul.


Småpratar lite och räcker över telefonen till Robert. Ungefär 2 minuter senare utbrister Robert i ett glädje tjut "GRATTIS MANNEN!!!!". Tycker det är lite kul att han säger "mannen" då det inte är hans stil att prata så mer än när "Helsingborg" ringer. Nåväl det visar sig sen att våra vänner skall bli föräldrar i maj. Verkligen jätte kul att höra då de även köpt ett hus som de skall få flytta in i under början av nästa år!! Så de kommer verkligen att ha fullt upp.


Nu känner jag flera stycken som väntar barn och det är verkligen INTE till min fördel där hemma. Att dessutom halva ens bekantskapskrets har ett eller fler barn gör ju inte saken lättare heller. Klart jag vill ha barn, missförstå mig inte! Men just nu känns det inte som jag är mogen för det. Men R vill ju givetvis ha barn och jag förstår honom då han är äldre än mig och han har en trygghet med jobb etc att luta sig emot. Så hemma pratas det MYCKET om att få "skjuta skarpt", "baka bullar" och allt vad man nu än kan kalla det för.

Veronica


Kommentarer
Postat av: Björn

Mmm vem vill inte ha det :)

2008-11-12 @ 12:31:38
URL: http://bjornwestergren.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag är som du vännen, inga knoddar här...

2008-11-12 @ 19:53:54
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0