Min födelsedag!

Som några av er vet var det min dag i onsdags att bli ett år äldre. Fick besök av större delen av min familj. Började med att jag kom hem tidigare från jobbet då jag haft lite panik över att det såg ut som crap hemma när jag åkte på morgonen. Robert hade lovat att fixa till allt men i och med att jag kom hem tidigare så han jag börja städa. När han sedan kom hem hade han med sig en GIGANTISK smörgåstårta och var väl både glad och besviken på att jag var hemma då han menade på att han inte hunnit köpa blommor ännu. Inte mig emot då jag vart glad över att han lovat att fixa hemma och tagit eget initiativ om att köpa en tårta till lilla mig!


Min pappa och syster var först att trilla in om man bortser från mig och Robert. Syrran höll i ett stort paket och rätt vad det var tog hon sats och sprang emot mig skrikandes "AKTA DET ÄR ÖMTÅLIGT" och kastar ett paket mot mig. Vart fasiken livrädd men märkte när jag fångade paketet att det inte riktigt stod rätt till då paketet var lätt som en fjäder när jag fångade det. Vad det var i paketet berättar jag lite längre ner. Pappa sträckte över en bukett med blommor och komiskt nog var det en bukett med de blommorna jag anser vara min nya favoritblomma sedan en tid tillbaka.


image263

Sen kom svärmor med paket och blommor. Det roliga här är att det är en bukett med samma blommor som min far just köpt fast i annan färg och med lite andra blommor. Vet dock inte vad blomman heter men nedan är båda buketterna i samma vas. (Behöver jag säga att jag har dåligt med vaser för snittblommor av modell högre?)


image265


Till det mystiska paketet då... När jag skulle öppna det sitter min far och syster och fnissar i soffan spända på att få se min min när jag ser vad det är i paketet. Nu i efterhand kan jag förstå att det ville se min min. Väl öppet så hittar jag ett pressentkort på x-antal kronor för en startkurs till körkort. Gissa om jag fattade piken och skrattade när jag insåg vad de ville ha sagt med detta.


image266


Jag är alltså 24-år och saknar körkort. Inte för att jag kör illa och har fått göra om det om och om igen. Utan jag har helt saknat motivation och inte insett hur bra det är för mig att ha ett körkort. Jag har ju övningskört till och från sedan man fick ta sitt första lämp. Jag har snart avverkat två stycket då mitt går ut i februari nästa år så det är väl kanske dags att boka upp för skrivning och allt pronto, då har jag ett mål att se fram emot. Som den envisa människa jag är så är det nog bäst att ha ett mål för att ta sig över detta med att fixa körkort.

Veronica


Kommentarer
Postat av: Nadja

boka uppskrivning pronto!!

2008-05-23 @ 09:51:38
URL: http://sweetladysoul.blogg.se
Postat av: Jessica

Jag vet inte vad de blommorna du fick i olika men de längre är min favvoblomma lilja, doftar underbart. Du kommer ju fixa kortet lätt...du måste bara ge dig f*n på det.

2008-05-23 @ 21:54:12
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se
Postat av: Nicole

Haha =) Tänkte bara låta dig veta att du inte är ensam, jag fyllde också 24 nu den 16 maj och körde upp en vecka senare och fixa det då =) Lycka till!! Kämpa på! /Nicole

2008-05-26 @ 10:49:53
URL: http://nicoledior.blogspot.com
Postat av: Elin

Vackra blommar =)

2008-05-26 @ 15:21:20
URL: http://ellee.devote.se
Postat av: F R i D A

Blommorna heter chrysantemum.

2008-05-28 @ 16:10:49
URL: http://lillafridas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0