Teorilektionen

Var ju nere på körskolan i går på en sådan där lärarledd teorikurs. Kom in mitt i en kurs men det spelar ju ingen större roll då man kan gå dem om och om igen plus att de är upplagda så att man kan komma in när man vill.  Nåväl, nervös som satan var jag för jag känner mig ju minst lika hoppfull som resterande åldersgrupper men samtidigt nervös inför att vara "tanten" i gruppen.


Kliver in bland en massa 16-18 åringar och får verkligen tokångest men bestämmer mig för att inte skämmas. För vad har jag egentligen att skämmas för? Så typiskt mig det där! Ser till min stora lättnad en äldre dam i 45-50 års åldern och tänker "yeees jag är inte äldst!" Lallade igenom kursen och var lite lätt besviken då jag förväntat mig att den skulle vara mer intensiv och med lite mer go. Vart irriterad på de yngre som hade mobiler som ringde till och från och de svarade mitt under utbildningen. Så jäkla respektlöst!


Har nog dock bestämt mig för att strunta i teorilektionerna med lärare. Tror att jag har mer att hämta genom att läsa själv i körkortsboken och fippla med datortesterna på bilskolan. Den här gången känner jag lite go i mig själv. För första gången sedan jag börjat övningsköra känner jag att detta är något jag verkligen vill just nu.

image278


Veronica

Kommentarer
Postat av: Nadja

Hahahahhahha har du skrivit rätt?? : "Ser till min stora lättnad en äldre dam i 45-50 års åldern och tänker "yeees jag är inte yngst!"

2008-06-05 @ 09:00:43
URL: http://sweetladysoul.blogg.se
Postat av: Oscar

vad duktig du är tjejen! Nu får du se till o ta lappen! Själv har jag varit i sthlm och bytt däck på hojjen så nu kan man köra fort igen. Tror jag börjar bli lite för övermodig tyvärr kommer på mig själv köra som ett svin ibland. Ikväll/Natt ska jag till stockholm och träffa en söt tös ska bli super skojj. Hoppas du får en bra lång helg själv ska jag jobba i helgen dock ledig på fredag :)

2008-06-05 @ 21:17:24
URL: http://blogg.aftonbladet.se/378

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0