Charterresor, here we come!

Sitter och dagdrömmer om charterresor på jobbet. Var ner till Resia igår efter jobbet för att få några exempel på roliga resmål och eventuella kostnader. Världens gulligaste tjej stod bakom disken och svarade på mina frågor så henne blir det med all säkerhet vi bokar resa med. Jag fick med mig fem förslag hem. 3 resmål kring medelhavet/svarta havet, en resa med utgångspunkt Barcelona i 3 nätter och 8 nätter på kryssning i medelhavet med massa olika destinationer i olika länder samt en resa till Miami togs fram. Fick även med mig lite kataloger hem från olika arrangörer som vi stoppade näsan i hemma i hopp om att hitta det perfekta resmålet för oss.


Robert fastnade för Fig Tree bay  och jag kan ju tycka att det inte såg helt fel ut på bilderna. Eller vad säger ni?


 
  

Ayia Napa såg inte heller så tokigt ut men där är ju nackdelen med alla unga människor som är ute efter att supa skallen i små små bitar och leka porrklubb över allt. Jag vet inte riktigt om det är vad jag vill spendera min semester med... Men sen är det många som säger att Ayia Napa trotts det är helt ok för barnfamiljer etc etc. Antar att det gäller att vara på rätt plats bara?! Någon som varit där och kan ge mer info? Eller rent av känner någon som vart där och har lite skvaller?






Zakynthos var också ett remsål vi önskade åka till men tyvärr verkar det  vara slutsålt redan. Visst det finns några äckligt billiga lägenhetshotell men nej jag vill ha mer än det av min resa trotts att man inte är så ofta på hotellrummet. Men bilderna där är även de lockande!


  



Vi är som sagt va ute efter att hitta ett resmål för avkoppling, sol, bad, shopping och en och annan utflykt. En typisk charter med andra ord. Fast vi skippar det där med rundvandringar, guidade turer på museum m.m.

Veronica


Kommentarer
Postat av: Mickis

Malta, helt underbart!! =) God mat, massa shopping om man så vill, lugnt o skönt, fint som satan, jätte trevliga människor, finns möjlighet till party också .. jag tror att ni skulle gilla det!! Finns massor att titta på också.

säg till när ni bestämt er =)

puss puss

2008-06-25 @ 18:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0