Tokigt rädd

Japp har sovit som en kratta i natt. Ca 3 h sömn har jag lyckats få då jag funderat över den där sprutan som skall in någonstans i min kropp idag. Skall åka upp till sjukan och få en spruta mot Hepatit A och jag hoppas att den sätts i armvecket för det är det enda stället jag känner att jag hanterar någorlunda bra.




Jag är alltså spruträdd som bara den och är så där löjlig så jag ber om att få sådana där EMLA plåster när det är dags för sprutor. Jag vet att det mesta sitter i huvudet men på mig fungerar det ganska så bra med "plåstret". Jag blir allt som oftast alldeles likblek och nästan blå i hyn precis innan eller precis efter stickningen sker. Blir även spyfärdig och snurrig i huvudet och klarar definitivt inte av att titta eller höra något om sticket. Lyckas alltid skrämma upp den stackars sköterskan vilket ofta medför att det blir fler stickningar på grund av deras osäkerhet samt att mina ådror krymper och rullar.




Idag är det dropintid  på sjukhuset på en timme vilket medför att jag inte kan få dessa EMLA-plåster då de skall sitta på en timme innan nålsticket sker. Förhoppningsvis så ska det gå bra i alla fall då jag flertalet gånger åkt upp akut och blivit tvungen att få en akut spruta tidigare. Jag har tvingat Robert att hålla mig i handen och klappa fint under nålsticket.


Vad löjlig man är egentligen men så är det!

Veronica


Kommentarer
Postat av: Nadja

De kommer gå så bra :D

2008-07-16 @ 10:16:21
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0