Hjälp, Thailand i sommar?!

Jag har de senaste dagarna dagdrömt om att åka till Thailand. Jag håller snart på att bli galen! Jag vill hemskt gärna åka men blir skrämd av vad som skrivs om regnperioder under sommarhalvåret. Jag tror jag besökt samtliga sidor som har minsta lilla information om resmålet och ja... Vad ska man säga?




Regnar det en stund på dagen inte skrämmer det skiten ur mig men jag skulle bli enormt ledsen och besviken om jag enbart fick en semester med regn. Det är jag nog inte ensam om att tycka heller! Nu är jag nästan i den där fasen av att bara skita i allt och chansa. Men så kommer jag till nästa stora punkt... Vart? Jag läser "Östra Thailand med exempelvis Koh Samui som resmål är ett bättre alternativ för den sol sökande...." Så klart hittar jag en massa fina resmål till "fel" sida av Thailand och ja någonstans här står jag just nu.


I morgon blir det nog till att ringa till de större resebolagen och höra mig för vad de har för tips kring detta. Framförallt se om de har resmål till just Koh Samui kvar då det verkar vara mer eller mindre slutsålda av vad jag förmodar är det jag själv just läst mig till de senaste dagarna.

Veronica


Kommentarer
Postat av: Britt-Marie/Malee

Ojoj - visste inte att du var SÅ orolig!



Jag har varit i Thailand ett antal somrar och aldrig tyckt att det regnat så mycket att jag blivit sur. Men... eftersom jag är bortskämd med att alltid ha värme så är jag inte heller så regnkänslig.



Men inget går att garantera vad gäller väder, jag skulle satsa på Phuket - det är alldeles lagom med folk i Kata eller Karon under sommaren. Men du ska ha hotell med pool eftersom det kan vara svårbadat under sommarmånaderna pga strömmarna.

2008-07-05 @ 21:12:46
URL: http://gingmalee.blogspot.com
Postat av: F R i D A

Du vet väl om att du måste åka kräk-båten ut till Koh Samui..? Det gör man inte frivilligt... =/

2008-07-06 @ 10:05:46
URL: http://lillafridas.blogg.se/
Postat av: Leif Gustavsson

Har hittar du lite information om olika resmål i Thailand och mycket tips infør din resa.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0