Testkanin

Idag fick jag en choklad bar av Nadja och en order om att smaka och svara hur jag upplevde den. Hon är med som "testkanin" på ett företag där man får vissa produkter som skall testat för att företag skall få lite information innan produkter lanseras i butik.


Märket är Modifast och innehåller 120 kcal ,12 vitaminer, 11 mineraler och som de själva skriver lågt GI. Jag är en sådan där som äter med ögonen så förpackning etc. måste se aptitligt ut och innehållet bör vara väldigt likt bilden på utsidan för att jag skall tycka något är trovärdigt. Detta har de helt klart lyckats med! Själva choklad baren i sig  smakade inte illa men någonstans kom det en eftersmak av havre eller ja det är nog säkert kakaoböna iom att det saknar havre i sig. Något som inte riktigt tilltalade mig till 100% Annars är jag helt nöjd med smaken på denna då en del liknande produkter kan smaka avskyvärt illa! Ett minus dock är att socker kom väldigt högt upp i ingredienslistan men det har ju med min personliga "diet" att göra då jag försöker att hålla socker ifrån mig så gott jag kan.

Veronica


Kommentarer
Postat av: Björn

Äsch sluta äta godis/choklad/snacks helt istället...jag har överlevt sedan mars förra året :)

2008-01-23 @ 13:23:10
URL: http://bjornwestergren.blogg.se
Postat av: Lina

hihi kul o få testa sånna saker ju! :)

2008-01-23 @ 18:45:51
URL: http://ninninusens.blogg.se
Postat av: Per

värsta reklamen ju vero :D
men jag kör med, go o gla kexhoklad :D

2008-01-24 @ 09:58:49
Postat av: Veronica

Per: Haha reklam? Hur är det med dig lilleman?

2008-01-24 @ 13:39:58
URL: http://justbe.blogg.se
Postat av: Lina

mm.. lite så tänkte jag också ett tag.. men sen fick jag en smart komentar av min kompis..

"om det nu skulle göra SÅ INIBOMBENHELVESONT så hade ju inte SÅ många skaffat fler än ett barn? "

Det stämmer faktiskt. :) Och vi själva funderar på att börja tillverka nr 2 inom en snar framtid.. (ssccchhh, vi har inte sagt det till nån ännu!)Visst att det gjorde jävligt ont, men det är värt det. Åååh vad det är värt det!! :D

2008-01-24 @ 16:31:35
URL: http://ninninusens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0