Lördag

Ja då var det helg! Har inlett morgonen med att sova till 09.09 då jag envist ville ligga kvar i sängen när klockan ringde 09.00. Bestämde mig som ni kanske förstår 9 minuter senare att  det nog var dags att ta min "köttiga" bakdel och bege mig in i duschen. Sagt och gjort!

Piffa till mig lite och plockade undan det värsta hemma innan det var dags för den sedvanliga turen till tvättstugan för att boka tvättid. Där efter traskade jag och Robert ner på stan för att se vad som fanns att erbjuda. Tänkte passa på att kika på diverse saker man kan klä på sig samt smycken och skor. Hittade en massa smycken men tyckte det var fel sak att lägga pengarna på när jag nästan kan höra hur min garderob skriker efter nya kläder. Vart tyvärr inget inhandlat för min del men ett par nyklackade stövlar som jag envisats med att allt för länge gå blev det. Tog sedan en sväng förbi Hemköp för att plocka ihop diverse matvaror till en middag för två.


Väl hemma startades "Robert and Veronica goes wild in the kitchen". O nu pratar jag inte om att vi gjorde obscena saker eller munhögg med varandra. Tro det eller ej men vi slängde ihop en potatisgratäng, rökt renstek, rödvinssås och en fräsch sallad. Någonstans mellan matlagningen och den faktiska måltiden bestämde vi oss för att vara lite mer duktiga och sprang ner till tvättstugan för att ta tag i det där tvättberget. Tycker nästan att vi borde få en guldstjärna för dagens insats!


Har även hunnit med att byta några ord med kusin Frida! Någon jag saknar enormt mycket och är på tok för dålig på att höra av mig till! Men på ett sätt känns den kontakten vi har oerhört skön. Trotts att vi glidit isär en hel del mot "the old days" när vi i princip satt fastklistrade till varandra eller i telefonen när vi inte kunde vara sida vid sida... Så är hon en person som står mig när och som kommer finnas där oavsett.


Under senare delen av kvällen bestämde vi oss för att titta på film så det fick bli "Gone Baby Gone" En film som enligt mig inte var en riktigt 10-poängare. Men som ändå stod sig rätt bra när man tagit sig igenom hela filmen. Den fick en att tänka. Tänka på hur man själv skulle bete sig i en rätt knivig situation där det egentligen inte finns något rätt eller fel. Oavsett vilket beslut man tar så råkar någon illa vid. Nåväl filmen var sevärd men jag saknar fortfarande en sådan där hysteriskt bra film, det var länge sedan.


image137


Spanade in på en blogg nyligen och såg en länk till personlig almanacka och tänkta att jag skulle spana in sidan bara för skojs skull. Slutade med att jag "plockade ihop" en egen kalender och sitter nu med ångesttankar. "Skall jag beställa eller ska jag inte beställa?!?". 275:- inkl frakt är ju ingen större summa... Men av erfarenhet vet jag att jag kan vara rätt taskig på att skriva i en kalender efter ett tag vilket får mig att tveka. Visst super kul att det finns tillval som "Veckans att göra", "Veckans kurva", "Väder", "Jobb" och en sådan där välbehövlig "Dagens träning" nu efter nyår när man skall börja köra hårdpass inför Beach 2008! Jag har helt klart ångest! Vad skulle du ha gjort?
 

image136


I morgon finns det hundra saker jag vill göra. Listan lyder:
  • Hämta tvätten från tvättstugan. (Detta är nog tyvärr mer ett tvång än en "vill-göra"-grej. Jag menar vem vill ha en ilsken granne efter sig som inte kommer åt sitt torkrum?)
  • Slipa hatthyllan.
  • Sola.
  • Fixa nytt årskort på ASK.
  • Träna.
  • Shoppa. (Ja jag vet jag var nere i dag. Men jag är ju tjej så det skadar väl aldrig att gå igen? )
  • Städa. (Även detta är nog mer ett tvång än en "vill-göra"-grej. Det är nog bara att inse att jag börjar bli för gammal för att tycka att det är ok när dammråttorna blir fler än 0)

Det känns mer som en utopi än verklighet att hinna med allt detta på en och samma dag. Men man kan väl få dagdrömma? Man kan i alla fall göra sitt bästa och se hur långt man kommer.


Nu känns det som det är dags för soffan igen. Eller så kanske det är sängen som lockar? Det var ju det där med åldern igen... Jag börjar fasiken bli gammal! Känner mig mer som Agda 95 än Veronica 23. Behöver vila efter föda intagits och sömn innan klockan slagit 20.00.


Hoppas ni alla läsare haft en trevlig kväll. Om inte annat får jag önska er alla en bättre dag i morgon!

Veronica


Kommentarer
Postat av: Lilla syster

Gosh vad du skriver!!! haha
Jag vill också gå på stan men jag har tvätt tid från 10-13 sen ska jag hinna göra mig iordning, få nått i magen o cyckla till slagsta för att hämta Mannes nintendo 8a bitars ;) här ska spelas (o du jag kan springa fort nu man håller ner b knappen) *stirrar på*

städa ska jag också hinna med. Har faktiskt införskafat mig en jätte fint halsband från gina (silver o rött) o en grå, kortärmad tröja med en slags polokrage o en söt liten svart tröja man kan ha över (den sträcker sig endast till naveln också från gina) usch vad jag är dålig på att förklara men jag är trött haha. Nej nu lockar sängen men ring om du vill ha sällskap, jag vill också sola =)
puss

2008-01-13 @ 01:56:58
Postat av: Nadja

Ja beställ kalendern! Efter en hel uppsats av inlägg så ska du allt beställa den :D

2008-01-14 @ 12:37:45
URL: http://sweetladysoul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0