Det spökar och uppdaterad information om gårdagen

Jag är helt säker på att det spökar i vårt hus. I morse vaknade jag av att lampan i vardagsrummet stod tänd. När vi gick ock la oss så släcktes alla lampor och det vart bläcksvart i hela lägenheten. Spökar det inte så håller Robert på med en massa nattliga bestyr vilket jag borde ha vaknat av. Usch hemska tanke!


I går var jag ju iväg med min PA på lunch dejt för att prata om hur det fungerar på arbetsplatsen då det vart lite turbulent under en period. Jag vill påstå att jag delvis känner mig lättad men samtidigt kan jag inte låta bli att vara lite irriterad. Känner mig lättad då jag fått tala ut om situationen men något frustrerad över att det är så svårt att få en utomstående människa att förstå något som man inte kan peka eller ta på. Det som gjorde mig mest irriterad var nog en kommentar han fällde som jag inte har någon förståelse för hur man kan fälla. Han sa något i stil med "Hade det bara kommit från dig och ...... att detta "problem" existerade skulle jag inte trott på det då ni känner varandra privat samt att ni är så unga..." Hur kan man resonera så? Bara för att vi känner varandra privat och för att vi är "unga" så skulle vi sakna vetskap om vad som är ett ok och inte ett ok förfarande på en arbetsplats? Visst jag vill inte kalla mig gammal och vis så men jag är fullt kapabel till att förstå när något gått över styr. Jag har en del arbetslivserfarenhet då man trotts allt varit ute på fältet och arbetat sedan jag tog studenten och jag har dessutom hunnit med att vara på ett antal olika arbetsplatser med varierande arbeten. Visst jag har mycket kvar att lära men det har nog mer med personlig utveckling att göra samt att våga ta för sig etc. Det har stört mig hela natten och jag vet inte hur många ggr jag ångrat mig sedan igår att jag bet mig i tungan och inte sa vad jag tyckte om den saken. Jag tycker jätte bra om min PA annars men det där var en sådan onödig sak att säga.


Idag skall det tränas men jag vill inte påstå att jag har motivationen till det. Dessutom vill jag hinna plocka lite hemma. Vi får se hur det blir med den saken. En sak är säker, i den takten jag börjat dricka varm choklad från våran kaffeautomat så kommer det inte vara någon snygg beach 2008 ni kommer att skåda

Veronica


Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

Hej, idag fyller jag år därför är jag extra snäll
så vill du ha en ny header och hjälp med bloggen?

Var då med och tävla!
Det enda du behöver göra är att lämna en kommentar
här; http://florennz.blogg.se/1201076167__23_januari_08.html

LYCKA TILL!

2008-01-23 @ 09:45:05
URL: http://FLORENNZ.blogg.se
Postat av: Nadja

Haha ja du...den där PA vet inte vad han får allt ifrån ibland ;) Men de är bra att du går ut me de i bloggen så att ingen tror på oss när vi båda sagt något framöver (vi känner ju varandra privat!)

2008-01-23 @ 09:54:18
URL: http://sweetladysoul.blogg.se
Postat av: Björn

Vem har sagt att livet ska vara enkelt?

Jag ser verkligen fram emot Beach 2008, frågan är om man får se dig på den? :)

Jag hade målsamtal med chefen igår...jag skötte mig mycekt bra och medarbetarna var nöjda med mig, en kollega fick till svaret att hon "var ok" hur kan man säga så till nån och vad betyder det?

2008-01-23 @ 10:57:50
URL: http://bjornwestergren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0