Crazy days!

Helt klart är det säkert "många" av er som listat ut att det är mycket på jobbet då det i princip är det enda jag bloggar om just nu. Satt och spanade på min Internetbank under gårdagen och märkte att jag såg min lön som framtida insättningar. Vart dock lite besviken då jag under den senaste perioden legat 5-7000:- mer i lön. Visst det har varit lite mer övertid än under denna månad och det har även vart en del resor till och från Stockholm som inneburit en del traktamente som man saknar nu. Men som dragit ner mestadels på lönen är nog trotts allt alla lediga dagar under december månad.


Nåväl man skall kanske inte klaga. Jag har ett jobb och jag tjänar trotts allt en rätt skaplig lön gent emot många andra i min ålder. Men det är väl också så att mycket vill ha mer?!?  Jag kommer nog aldrig ljuga om att jag är penga-kåt men visst har även jag gränser för vad man skall behöva stå ut med för att nå dit man vill.


Någon som är mer penga-kåt än mig är min kära sambo Robert. Men jag vill nog påstå att han inspirerar mig med hans mål och drömmar kring pengar. Han har en enorm vilja och brukar allt som oftast ge sig fan på att ta sig dit han vill. Just nu diskuterar vi hemma om att ev köpa dollar för att se om vi kan någon gång framöver i tiden göra en vinst på det. Likaså har vi pratat om aktier och om att starta eget. Mycket prat är det men vi få se vad framtiden utvisar sig. Det krävs ju en hel del chansningar och en hel del tur för att ta sig till de stora pengarna. Och tur är något som varken jag eller Robert har så det skall vi väl inte hoppas så mycket på. Visst har det hänt mirakel och så men vi har även haft våra motgångar här i livet. Men de som är lite visa brukar ju säga "Det du inte dör av gör dig starkare" och än så länge lever vi båda och drar lärdom av det som gått emot oss.


Har du några bra tips på hur man skall dra in de där stora pengarna och samtidigt hålla på med något man trivs med?  För visst är det väl så att man vill arbeta med något som ger bra avlöning och något som får dig att må bra av att kliva upp på morgonen?!


I övrigt idag så skall det iväg och handlas lite föda efter jobbet och sen hem och kanske slipa den där hatthyllan. Det känns som jag tjatat om den rätt länge nu utan att det hänt något. Sen vet jag inte vad som händer riktigt. Avkoppling? Sömn? Fotbad? Nått som får tillvaron att kännas lite roligare tänkte jag mig i alla fall.


I morgon har vi bokat bastun igen för att få lite avkoppling efter träningen. Är så skönt att ligga i bastun och inte göra nått. Denna gången tänker jag inte göra om samma miss som sist vi tränade och bastade. Mat skall medtas till bastun så man orkar ligga kvar. Sömnen efter ett ok träningspass och en skön bastning är helt fantastiskt. Sover som en stock och känner mig utvilad när jag vaknar.


Nu skriver jag sådana där långa noveller igen. Dö inte av tristess när ni läser...


Nog om mig! Hur är det med dig som läser? Vad händer i ditt liv? Vad får dig glad/ledsen just nu?

Veronica

Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

Om du har fantasi så försök gissa vad bilden i min blogg föreställer! Ingen har gissat rätt än! :)

2008-01-24 @ 17:50:46
URL: http://www.mariavuitton.blogg.se
Postat av: Björn

Kom precis hem ifrån jobbet, kör i sthlm denna veckan och fick se min lönespec och den brukar precis som din
se rätt oki ut, 7-8k mera än normalt i månaden men den blev inte alls bra denna månaden pga lediga dagar i december...det är ett jäkla skit men nästa lön blir bra igen så man får se det så :)

Nu blir det film och mys, kram.

2008-01-24 @ 18:52:45
URL: http://bjornwestergren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0