När jag var?

När jag var ute på lunchen idag stötte jag på ett riktigt vårtecken, tussilagos. Det var inte bara en enstaka utan det var mängder, över allt var de! Kände mig som ett litet barn på nytt då detta varit nått jag som liten flicka alltid uppskattat på vårkanten. Tussilagos och vitsippor plockades i STORA mängder till mamma. Jag kommer även ihåg hur hon använde diverse snapsglas, glöggmuggar och äggkoppar och stoppade de små tussilagosarna i. Jag vill väl inte påstå att jag var en hejjare på att plocka mer än blomman... Detta var till mammas stora förtvivlan för då fick ju blommorna ligga och flyta i äggkoppen. Och när vi ändå är inne på äggkoppar från sent 80-tal... De var ju inte vita, silvriga eller speciellt snygga. Här pratar vi GIGANTISKA oranga plastkoppar. För det var ju trotts allt plastens år!


image195

image196

Veronica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0