Shame on me!

Det kanske är dags att uppdatera er lite?


Var ju som ni säkert märkt ett tag sedan jag skrev. Att komma med bortförklaringar är väl inget jag gillar att göra så skall försöka att låta bli så långt det går.


Vad har hänt sedan sist? Låt mig se... Jag har jobbat en hel del och har nog de senaste nätterna drömt mardrömmar om en särskild lista som tagit upp en hel del av den arbetade tiden. Ett tag kändes det som att man fick komma och sätta på mig en sådan där vit fin tröja med massa snören och spännen på. Men peppar, peppar ta i trä så skall detta nu vara löst och jag hoppas att vi får bra testsvar när allt är klart.


Under föregående helg fick jag vredesutbrott då en jäkla kärring snott min tvättid. Under den lördags kvällen kom vi på att vi ej bokat någon tvättid så vi gick ner framåt 21-tiden och till min stora lycka fanns det tider kvar så tänkte att jag skulle matcha in de 4 maskinerna jag behövde köra vid samma tid. Så 11,30 vart det bokat. På söndagen gick vi ner för att börja tvätta och till min stora förvåning så är 2 av maskinerna i full gång med tvätt sedan ca 10-15 min tillbaka. Så jag tittar på klockan och verkligen dubbelkollar på schemat för tvättiderna och vad får jag då se? Någon jävla pajas har suddat ut mitt lägenhetsnummer (som är vårt "alias") och fyllt i sitt eget. Ursinnig stänger jag av maskinerna hämtar en vagn och kastar ut fanskapets tvätt och kör det till närmsta golvbrunn så det kan stå och rinna av. Lagom när jag stoppat in min tvätt i maskinerna kommer fanskapet till granne och står med den mest förvånande minen och frågar "Har jag snott någons tvättid?" När man är så där lagom uppretad och har haft sin sambo med sig och gått och svurit över denna människa i 10 min så är inte svaret så snällt på denna fråga. Så lite måttligt irriterat flyger det ut ett "Nehe...och suddat ut min tid och fyllt över med ditt lägenhets nummer".  Så var bitchfighten igång för fullt nere i tvättstugan. Hon menade på att hon inte sett vad det stod och att det såg utsuddat ut och därför hade hon fyllt i sig i listan. Då kan man ju börja fundera på om damen i fråga behövt glasögon då det med samma feta stil som alla andra fyllt i stod mitt lägenhets nummer skrivet. Men men vi är iallafall inte osams till tusen längre men vi kan väl säga att R fick ut sina aggressioner när han fick använda den stora kofoten och demolera garderoberna lite senare under denna kväll.


Hallen har jag ju skrivit om ett antal gånger i bloggen och där händer det saker. Allting är rivet och i helgen åkte vi för att hyra en tapetmaskin. Ser ut som en äldre modell av dammsugare som man fyller med vatten och när den är uppvärmd så fungerar den som en ångmaskin. Men trotts detta underverk till maskin har det tagit tid att få ner x-antal lager tapeter som nu fint ligger ihopsamlade i stora svarta sopsäckar i hallen. Hemmet ser mer eller mindre ut som ett bombnedslag och ett tunt lager slipdamm ligger jämt över varenda liten pryl trotts att vi plastat in oss själv i hallen. För att kunna ta sig runt i vårat hem nu är man tvungen att använd skor från ytterdörren till samtliga andra rum. Enda delen vi kan röra oss fritt i är mellan vårat sovrum och vardagsrummet. För att ta sig till toa måste du ha skor/tofflor, för att ta sig till köket... Mja ni förstår nog vart jag vill komma.


Till helgen bli det STCC på söndagen och kanske hinns det även med en snabbis på IKEA i Linköping?!? Vore ju rätt trevligt.


Har även varit på jakt efter en cykel och det har ju minst sagt inte varit det lättaste. Då jag fått mina två senaste snodda så tänkte jag att jag skulle införskaffa mig ett billigt vrålåk som inte såg allt för taskig ut. Så hittade en till ett skapligt pris på Biltema. Väl där får vi information om att den är slut men att den skall komma in under nästkommande vecka. Ringde här om dagen för att se om den kommit in så man inte åker i onödan. Får då till svars att den ej kommer att tillverkas mer och är slut i deras lager. Låter ju rätt korkat enligt mig då man ganska nyligen skickat ut en katalog med denna modell i och så har man den inte ens till försäljning. Så tummen ner för Biltemas dåliga planering! Har du en cykel över eller vet vart man kan hitta en för en billig peng så hojta till!

Veronica


Kommentarer
Postat av: Nadja

Haha ja ni har full rulle och tanter gillar vi inte spciellt inte dom som är grannar!

2007-09-24 @ 14:43:21
URL: http://sweetladysoul.blogg.se
Postat av: Jessica

Jag har en sån vit tröja över om du behöver, använder bara en av mina...

2007-09-24 @ 21:29:02
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se
Postat av: F R i D A

Skjut fanskapet till granne! Ett nackskott så är hon borta.

2007-09-24 @ 22:06:19
URL: http://lillafridas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0