Att blotta sitt inre jag?

Jag är normalt sett inte en sådan som blottar mitt innersta inre men ett par gånger har jag funderat seriöst på att få utlopp för det innersta i att skriva rätt skapligt öppet om det här på bloggen. Jag har inbillat mig att det skall funka som någon sorts "att-hjälpa-sig-själv-terapi". Att det även skall få mig att passera ett stadium av mitt liv där jag kan finna full acceptans/ignorans. Men jag vet inte. Så den karamellen får jag nog ta och suga lite mer på. Att blotta sig öppet innebär ju inte bara att man blottar sig själv en del gånger, utan även andra personer som varit delaktiga i ens liv på ett eller annat vis. För er som jag blottat mig för privat vet ni att det finns delar som fortfarande gör ont och river upp gammalt groll.


För att skriva om något helt annat så beställde vi en dammsugare under helgen och tro det eller ej men företaget vi beställt den hos berättade att den kommit redan idag så hjärtat skulle åka och hämta den på lunchen. Sen skall vi ta ett provåk hemma på vardagsrums golvet jag och herr dammsugare.


Har även varit lite så där små lost i huvudet under ett tag och detta resulterade i att jag helt glömt bort min/vår förlovningsdag. Skämdes som en hund när R frågade mig "vad är det för dag idag". Normalt sett brukar det vara R som är dålig på att komma ihåg sådana händelser men mäkta imponerad blev jag över att han kom ihåg denna dag då han skakade som ett asplöv och frågade om vi inte skulle ta vårat förhållande ett steg längre än där vi var då. Dock vet jag inte riktigt hur jag skall kompensera att jag kunde glömma bort denna dag.


Har även under dagen låtit mig bli in lurad på Facebook av lillasyster Mikaela. Konstigt nog fick jag en känsla av att vara gammal då det var så mycket funktioner som jag inte över huvudtaget förstod mig på. Nåja får väl kanske grotta ner mig mer i Facebook träsket en annan dag. Tänkte att det skulle vara kul att se om man kan hitta några gamla vänner från låg och mellanstadiet som man inte har en aning om vart de tagit vägen och gör idag. Skall nog även se om en vän från Lerum över huvudtaget existerar längre då vår brevväxling för x-antal år sedan bara upphörde. Men för allt detta skall det finnas tid och det är något jag har så där måttligt dåligt av just nu. Eller så kanske jag bara fel prioriterar saker?


Lite så där smått konfunderad och vilsen är det nog dags att börja ägna sig åt lite jobb igen.

Veronica


Kommentarer
Postat av: F R i D A

Är det er förlovningsdag idag? Jisses, vad tiden går fort! Grattis! =)

2007-09-25 @ 15:09:18
URL: http://lillafridas.blogg.se/
Postat av: Björn

Först och främst så får man väl säga grattis, inte till förlovningen utan dammsugaren såklart...eller hru va det? :)
Sen måste jag även säga "Våga vägra Facebook" :)
Så det var bara det jag vill för stunden, hoppas vi får tid att prata en liten liten stund nångång, kram på dig.

2007-09-25 @ 16:08:12
URL: http://storfiskare.blogg.se
Postat av: Nadja

Hehe jag tyckte de var komiskt att du glömde dagen med stort D då de alltid är killar som gör de som sagt och nu i skrivandes stund kom jag på att jag och noak firar 7½ år idag...hoppsan tack för den =))

2007-09-25 @ 16:41:15
URL: http://sweetladysoul.blogg.se
Postat av: Jessica

Grattis till både dig och R :)
*krama*

2007-09-25 @ 18:29:58
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se
Postat av: cjl

Varför skriver nästan alla kvinnliga bloggare andra/killars namn än sin eget på bloggen med endast första bokstaven i förnamnet? Can someone enlighten me? :P

2007-09-25 @ 22:10:52
URL: http://bloggmeister.net
Postat av: Nadja

cjl: jag har samma tanke! jag fattar inte det jag heller *skrattar* så Veronica nu får du svara ;-)

2007-09-26 @ 09:25:10
URL: http://sweetladysoul.blogg.se
Postat av: Veronica

Nu tycker jag det är mobbing här!
Calleponken och Nadja nu tycker jag inte ni skall koka ihopp en massa dumheter som jag inte har svar på. Det är ju mycket kortare att skriva R än Robert... Eller ja han kallas ju även älskling, boobie, plutten, baby och hjärtat. =)

2007-09-26 @ 09:42:41
URL: http://justbe.blogg.se
Postat av: Jessica

Kärt barn har många namn?

2007-09-26 @ 17:18:12
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se
Postat av: cjl

Nu vill vi inte veta av detta i fortsättningen, skärpning Vero! HAHAHA! :-) Nadja: Köper vi Veronicas förklaring denna gång? :p

2007-09-26 @ 21:49:11
URL: http://bloggmeister.net
Postat av: Jasmine Eklund

Hejsan!
Mitt namn är Jasmine och jag jobbar på uppdrag av Cancerfonden med deras kampanj Rosa Bandet.
Jag finner din blogg väldigt intressant och läsvärd och skulle därför gärna komma i kontakt med dig.
Hoppas på svar på:
[email protected]
Vänliga hälsningar
Jasmine Eklund


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0