My day

Just nu känns det mesta hopplöst och så där grått och trist. En dag som bara inte riktigt vill gå min väg helt enkelt. Förmodligen är det jag som tänker för mycket och kräver för mycket av mig själv. För att inte gå in allt för mycket på detaljer verkar det som om jag kommit på "kant" med en kollega och oavsett hur jag beter mig verkar det inte spela någon roll. Själv börjar jag känna att det inte är värt att lägga ner någon mer tid på att försöka skaffa acceptans. Det kanske är fel att säga att jag inte bryr mig efter som jag faktiskt sitter och skriver detta inlägg och uppenbarligen verkar störa mig på det... Inombords skriker jag som ett litet barn av ilska men utåt vill jag nog påstå att jag visar mig oberörd och skiter i det. Hade jag vart säker på min plats och vad som förväntas av mig vet jag att jag skulle ha vågat hugga ifrån och markera att det inte är ok. Men nu är det ju inte så, så här sitter jag och är irriterad och vet inte hur jag skall få utlopp för detta.


Utöver att min dag känns så där små dålig så är nog det mesta ok. Robert ringde under gårdags kvällen och berättade att han börjat måla i hallen och att det började se ljust ut. Så det kändes oerhört skönt att veta att nästan all slipning är klar om det nu inte är något ställe som ser ojämnt ut. Detta kan man ju ibland upptäcka först när man fått på färg på väggarna. Men jag tror att det skall bli alldeles kalas. Så när jag kommer hem ikväll skall vi kika lite närmre på vilken storlek på den vanliga modellen av garderob vi skall ha i hallen och använda som skogarderob. Det börjar även bli dags att titta närmre på vad vi skall ha för tapet där vi planerar att skaffa en fondvägg. Likaså börjar det även bli dags att bestämma sig för vad vi skall ha för hatthylla. Själv är jag jätte sugen på en från IKEA som förvisso är i helt fel färg men klurar på att slipa upp lacken och kladda på svart eller ev. vit färg och köpa till några fina boxar att ställa ovanpå och ha tillexempel vantar, mössor och halsdukar i. Kanske, kanske blir jag  wild och byter ut krokarna under hathyllan där det är tänkt att hänga upp jackorna på. Dessa är svarta men är tänkt att allt skall gå i vitt och silver i hallen... Nåväl det utvisar sig. Behöver dock öva lite på övertalningsteknik då Robert inte alls verkar vara intresserad av denna modell.


På lördag är det dags för mässa i Stockholm så det blir i princip att åka hem och vända för att åka tillbaka. Men skall bli oerhört kul att åka upp och få inspiration och få kasta sig bland alla olika montrar fyllda med inredning och detaljer. Detta är något som jag brinner för och något som jag bara inte kan låta bli att hålla på med på ett eller annat vis. Främst är det väl ögonen som ser mycket fina saker och bra lösningar men ibland händer det att mitt hem blir drabbat och får sig en släng av mig. Det kan hända att en storstädning slutar med en ommöblering av rummet eller så kan jag få för mig att jag skall ändra något stort eller litet. Det bästa jag vet är att få göra arrangemang med ljus och när jag känner att jag får tid sätter jag mig gärna och pysslar ihop allehanda arrangemang med allt man kan hitta. Har ni otur så fastnar jag på mässan och kommer inte hem igen... Står och krampaktigt håller mig fast i en monter med massa fina saker tills de bokstavligen kastar ut mig.



Veronica

Kommentarer
Postat av: F R i D A

Nej då, Volumaster håller sig tills man tvättar håret. Jag fluffade dock på rätt bra inför jobbet igår (x2) så jag såg lite halvrolig ut! Men man får ju prova sig fram. =) Hörde du att mormor (läs: farmor) var på sjukhuset igår? Kram

2007-10-05 @ 09:04:03
URL: http://lillafridas.blogg.se/
Postat av: F R i D A

Känns som att vi kan ta det via telefonen eller via msn istället. Vill inte skriva ut det här...

2007-10-05 @ 09:40:58
URL: http://lillafridas.blogg.se/
Postat av: Nadja

Allt löser sig de vet du! =)) Ha en super helg för det ska jag ! *krama*

2007-10-05 @ 17:05:54
URL: http://sweetladysoul.blogg.se
Postat av: Jessica

Vi får se hur det blir, känner ingen blogg-lust iaf
*kram*

2007-10-08 @ 17:55:01
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0