Brandövning

Idag har vi haft brandövning på jobbet och det var väl inte till allas stora belåtenhet då det var isigt kallt ute. Som tur va behövde vi bara stanna utomhus i några få minuter. Men man kan väl se det från flera olika aspekter och det var ju att det faktiskt inte brann på riktigt och att man faktiskt han sätta på sig en jacka innan det var dags att springa ut i kylan. Väl inne stod alla inklusive jag själv i kön till kaffe automaten för att få värma upp med en kopp kaffe och i mitt fall som icke vuxen en kopp varm choklad.


Har börjat känna mig lite oroad över min arbetssituation då jag ännu inte fått något besked på huruvida det kommer att se ut efter november månad. Nu är det inte så att jag vill klanka ner på företaget i sig för de har alltid gett svar en månad innan men nu vet jag att driftstart kommer att äga rum i november och då är det inte säkert att man kommer behöva mig längre beroende på hur man väljer att lägga upp arbetet. Detta är något som man har ordat om och som jag förstår fortfarande ordar om och jag vet längre inte vad jag vill tro om vad som sagts. Men jag går med den inställningen om att det är slut efter november. Så är det någon som känner till något jobb där man inte skall vara sjuksköterska, vårdare eller ekonom så får ni mer än gärna hojta till.

Förhoppningsvis har jag redan en lösning om det är så att det tar slut i november men man kan ju alltid gardera sig.


Hemma har det målats klart på både väggar och tak, golvet är dänslitet och vi väntar på att herr golvläggare skall komma över och bedöma i vilket skick golvet är i för ev. slipning eller flytspackling. Vi skall också bestämma oss för vilket av alla gråa klinkers plattor vi skall köpa. Tapeter är beställda och det vart en tapet från Eco som fastnade i mitt hjärta. Far min är uppbokad för tapetsering till helgen och ja... Det var väl allt.

Veronica


Kommentarer
Postat av: Nadja

Ja du jobbsituationen är inte lätt.. jag är helt säker på att jag inte kommer få vara kvar iaf för då borde dom gett mig en hint om detta! Du har iaf fått en hint om en ev fortsättning ju

2007-10-12 @ 11:39:16
URL: http://sweetladysoul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0