Då var det måndag igen!

Japp, då har helgen tagit slut och inte kändes den lång. Men det var i alla fall min första ledighet på länge!


Fick en riktig knäpp här om dagen och ställde mig och lagade mat till en hel arme. Vart schnitzel, hemmagjord potatismos och  ugnsrostade grönsaker. Samtidigt höll vi på med hallen för att få upp Elfa lösningen, städade, diskade och slappade framför en bra rulle.


Det har även hunnit vara farsdag. Detta firades både hos mina svärföräldrar och min egen far. Man kan ju inte direkt påstå att jag eller Robert varit hungriga efter söndagen. Önskade man kunde satt fingrarna i halsen så mätt var jag när vi kom hem kl 23.00 i går kväll.


När vi var hos min far under gårkvällen så satte vi oss ner i soffan för att slappa efter maten vi tryckt i oss. Kikade runt på tv och fastnade för någon gammeldagsfilm. Givetvis var pappas sambos son Erik vaken då han tvärvägrade att gå och lägga sig när vi var där. Helt plötsligt från ingenstans kom det en sådan där smaklig kommentar på engelska som små barn inte skall höra. Alla vart vi så där lagom fnissiga varpå Erik frågar nyfiket vad de sa. Hur förklarar man en sådan där pinsam smaskighet för en 8-åring? Alla var helt knäpptysta. Cirka 5 min efter detta slänger den ena kvinnan som är med i filmen upp sin långa klänning och ställer sig och viftar med baken för att få sig lite snusk. Nyfikna Erik frågar än en gång "Vad gör hon så där för?". Pappa min blir helt bestört och byter kanal för att titta på Bond. Vad gör dem i Bond? De ligger och snuskar sig i sängen och vad Erik frågar denna gång har ni säkerligen redan listat ut!? Själv satt jag och gömde mig bakom en tidning och bokstavligen asgarvade åt situationen!


Sitter och fnular lite på hur det ser ut med jobb. I morse fick jag verkligen en "knäpp på näsan" när det tom poppade upp en ruta på datorn där det stod "Ditt lösenord går ut om 14 dagar..." Jag har 14 dagar kvar på jobbet... Känns underligt!

Veronica


Kommentarer
Postat av: Nadja

ja du jobbet känns ju inte spännande framöver :(

2007-11-12 @ 17:16:51
URL: http://sweetladysoul.blogg.se
Postat av: Björn

Jag hoppas ni inte ljög ihop nått för den stackars 8-åringen? Ärlighet vara längst :D

Låter inte alls spännande med jobbet, men vi saknar dig här så du är alltid välkommen tillbaka även om jag inte är så ofta på Transcom längre.

2007-11-13 @ 07:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0