Före och efter...

I fredags var Jessie på besök. Började med att hon kom och hämtade upp mig på jobbet och där efter åkte vi ner mot stan för att dra en shoppingrunda. Började med att stoppa i oss lite mat så det vart en potatisgratäng med kycklingfilé. Det hela slutade med att vi båda hade rätt skapligt ont i fötterna och hade hittat en hel del fint. Köpte en jacka från H&M som jag är super nöjd med, ett svart basic linne, en svart basic kofta med stora svarta knappar, en brun kortärmad skjorta med puffärm och en grå lite längre kofta med fickor och stora knappar. Där efter åkte vi hem till mig och hade guidad tur med tillhörande kaffe. Pratade lite om allt mellan himmel och jord och bestämde oss framåt 21 att gå ner mot stan och stoppa något i magen. Vi hamnade på Perôngen och åt deras grillbuffé. Till min stora förvåning står en gammal kollega som grillmästare och gjorde ett väldigt bra jobb med både grillningen och det sociala arbete det handlar om när man visar ansiktet utåt. Verkligen en super dag! Jätte tack för trevligt sällskap. Jessie, Robert hälsar att du är rapp i dina kommentarer och att han gillade dig skarpt!


Lördagen gick åt till att sovas bort. Tror vi bestämde oss för att gå upp omkring 12.00 vilket kändes oerhört skönt att kunna göra utan att känna att hela helgen gått åt till ingenting. Kikade även runt på nätet för att se om det fanns något roligt att göra under semestern. Hittade en mini weekend till Tallinn med två nätter på båt och två nätter på ett spa hotell vid namn Tallink Spa & Conference Hotel. Det var ett grymt löjligt pris men förståss var vi för sent ute för att få plats då hotellet var fullbokat under de dagarna vi kunde avsätta.


image14
Bild från pool anläggningen på hotellet.

Åkte senare på kvällen över till PO och Hanna för att kika på "The Hills Have Eyes 2". Så jäkla vidrig film det där är. Ok när det är ?monster? med i filmer men när det är deformerade människor med väldigt udda beteenden i olika åldrar då blir det bara vidrigt. Hade nog glömt av hur äcklig jag tyckte att första filmen var?


Idag söndag har också gått i sömnens tecken. Dock har vi hunnit göra en del under dagen så som att köpa fler dosor att ansluta Tex. lampor till våran dosa, detta för att de två lataste i stan skall slippa springa runt som yra hönor och släcka lampor över allt. Vi har även kikat på klinkers till hallen, kikat på nytt tangentbord och mus till datorn, bokat biljetter till kvällen då vi planerat att kika på Transformers. Har också pratat ett tag med Frida om mina påfund med att hon och hennes sambo skulle fira deras ett årsdag i fredags. Inte bara dagen var fel för deras fest utan även mitt påfund att de skulle fira ettårsdag. Jag vet inte vart jag får allt ifrån men en sak är helt klart och det är att mina ?hästar? tagit semester även dem! Fick under gårdagen lite bilder från renoveringen av våran lägenhet så tänkte roa er med lite före och efter bilder.

Bilderna före/under renovering:

        

Första bilden är taget i köket, andra i vardagsrummet, tredje i stora sovrummet och sista bilden är från "lilla gröna" . Bilderna efter renoveringen kommer senare under kvällen eller under morgondagen. Nu väntar Transformers!

Veronica


Kommentarer
Postat av: F R i D A

Oj jisses, ni hade visst en hel del renovering! Du får visa mer. Jag har ju inte varit hemma hos er än.

2007-07-29 @ 21:28:28
URL: http://lillafridas.blogg.se
Postat av: Jessica

Tack själv, jag hade riktigt kul hela dagen :)
Haha, jag var livrädd att han skulle säga att jag var galen och att han inte tyckte du skulle umgås med mig men där ser man :) For the record: Han var mycket trevlig och rolig :) Han sa btw inte att jag pratar för mycket? ;p
Ojoj, vilken skillnad det är på före och efter...förstår varför ni gör om :)

2007-07-29 @ 22:30:19
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se
Postat av: Nadja

Fyfan va vackert erat hem ser ut att varit innan ni renoverade, gillar starkt den gröna tapeten på garderoben ;-) WTF..gick du på grillbuffén utan mig!? *blänger länge*.... njut av semestern!! Det är tomt på jobbet nu när jag vant mig vid dig här hihi =)

2007-07-30 @ 08:08:41
URL: http://sweetladysoul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0