Dålig start på dagen?

Ja det kan man minst sagt säga. Det började med att jag var lite sen hemma och fick typ småspringa för att hinna i ?tid? ner till bussen. Brukar alltid vara där 5-10 min innan annars får jag typ panik över att jag skall missa bussen. Ser att bussen står på fel hållplats men beger mig mot den som bussen skall avgå ifrån. På vägen dit finns en tavla med info om vart bussen skall avgå ifrån och där står inga ändringar så jag slår mig ner och väntar. 5 min senare kommer bussen emot hållplatsen och chaffisen tittar mig rakt i ögonen och svischar förbi. Där stod jag som ett fån tillsammans med en till person som skulle med samma buss. I ren panik ringde jag min sambo som inte svarade. Hittade sedan numret till bussbolaget och ringde upp dem och klagade. De sa att de skulle skicka ut en buss omgående och förvisso kom det en buss 5 min senare. Men den skulle ju inte avgå förens 20 min efter det.

Till min stora förvåning nästan framme vid jobbet stiger det fram en herre mitt i vägen och går som om det regnar och allt är frid och fröjd. Varpå en oldie uttrycker sig ljudligt i bussen "Chaffisen får 10 poäng om han kör över honom. Älgjakten har börjat." Jag som ALLTID trott att oldies var av snäll karaktär i alla lägen. Tänk vad fel man kan ha. 

Väl på jobbet så fungerar inte min mail. Så kan inte jobba när jag inte kommer åt mitt jobb som finns på min mail. Så nu sitter jag och väntar på att min chef skall komma. 

Utöver morgonens bravader så är det en jäkla fin dag. Solen lyser för första gången på länge! Jag hoppas vi får mer sol innan det är dags för hösten att komma.  

Satt även och tittade på en weekend till ett spa hotell i Tallin igår så skall ringa och se vad det kan tänkas kosta. Behöver komma bort en stund och jag vet inte riktigt vad jag vill göra ännu. Det kommer säkert sluta med att man sitter hemma och sover bort sin veckas semester. Men man kan ju alltid ge det ett ärligt försök.

Veronica

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hahahha, elaka oldies har man ju stött på ett antal gånger, främst när man jobbade på service-, gruppboende. Vissa var vidriga :/

2007-07-26 @ 09:36:08
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se
Postat av: F R i D A

Gamlingarna är ju hemska! De tränger sig, kör på en med sin rullator/permobil och gnäller högt och ljudligt på "dagens ungdom". Nej fy fan, jag röstar för att vi inför ättestupan igen! *asg* (http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84ttestupa)

2007-07-26 @ 10:54:45
URL: http://lillafridas.blogg.se/
Postat av: F R i D A

Hahahahhahaa! =D

2007-07-26 @ 11:07:46
URL: http://lillafridas.blogg.se/
Postat av: Nadja

Haha en händelserikdag med andra ord ;) själv sitter man bara och knaprar tabletter och klarar över värk *asg*..vänta nu..är de inte de dom gamla gör ? *klurar*

2007-07-26 @ 14:15:46
URL: http://sweetladysoul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0