Stress och julstök

Idag är en sådan dag när man önskar att det var fredag eftermiddag och man hade max 10 min kvar till helg. Det skulle vara så oerhört skönt att få känna att man skall få vara ledig lite längre än vanligt. Men nej då envisas det med att vara torsdag förmiddag ett tag till.


Skulle nog behöva ta mig i kragen rejält för så mycket som jag klagat i bloggen på sista tiden är så olikt mig. Visst kan jag klaga en del normalt sett också men så här mycket vet jag inte om jag klagat någonsin.


Jag saknar för tillfället struktur i mitt liv både på jobbet och privat i hemmet. Jag är nog inte ensam om att känna så. Mer mängden av alla företag stressar upp sig inför bokslut och beställningar som måste vara klara innan jul/nyår. Det är hysteri hemma då man jobbar över mest varje dag och prioriterar bort ens hem. Man kommer hem till detta kaos och tappar fokus på vad man skall välja att hugga tag ibland all röra. Känner ni igen er? Eller är det bara jag som känner detta?


Nåväl snart är det iaf jul och då skall allt vara perfekt och i ordning. Har försökt att planera helgen så gott jag kan så man kommer någon vart. Allt har ju blivit lite så där fördröjt hemma. Vår fd hall ligger kvar i spillror på balkongen och suger åt sig all fukt som för tillfället fryst till is. Detta skulle vi ha kört till tippen förra helgen men då vart annat prioriterat hemma. Kärra är fixat tills på lördag så upp 06.00 och "piffa till sig lite lätt", åka och koppla på släpet och sen blir det skytte trafik från ballen, till hissen, till kärran för att sedan brumma vidare till tippen och sortera allt. Hem igen duscha av sig och göra sig anständig för att förhoppningsvis hinna ner på stan eller ut till tuna och armbåga sig igenom folkhavet och grabba tag i nått som kan tänkas passa som julklapp.


Söndag lär ju bli en sådan där reservdag för julklappsinköp och julstök. Det enda som är uppe just nu är den julstjärna på fot jag köpte i måndags samt tre konformade lampor i tre olika storlekar. Så konka plastgran från vinden och plocka julkulor lär vara ett annat inslag av söndagen. Jul jul... Haha, är man inte tokig redan så lär jag nog bli det efter denna storhelg!

Veronica


Kommentarer
Postat av: Nadja

Allt handlar om prioritering så löser sig allt ;-)

2007-12-20 @ 11:02:21
URL: http://sweetladysoul.blogg.se
Postat av: Björn

"skytte trafik från ballen, till hissen..." det låter trevligt iofs...*ler*

Hoppas du får en lite lugnare helg så du har tid att vila upp dig.

Kram på dig.

2007-12-21 @ 08:32:31
Postat av: Supermamsen

Trevlig blogg du har
(")_(")_.-""-.,
´ . . ´; -._, ´)_
( o_, )´ __)´-._)

Välkommen till min

""" SUPERMAMSEN """

"""
GOTT NYTT ÅR""""

2007-12-29 @ 23:04:46
URL: http://www.supermamsen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0