Då var det slut på det roliga...

Då är semestern slut. En vecka går fort men man skall väl inte klaga det är ju bättre än inget. Kan inte påstå att jag har gjort något särskilt under semestern mer än att tagit det lugnt och slappat. Har haft lite besök från Helsingborg/Bjuv från fredag till lördag. Har även hunnit med och passera min och Älsklingens 3 årsdag även om den kanske inte vart i närheten av vad någon av oss önskat. Men vi får väl ta igen det på något annat vis någon annan dag. Så dök även stövlarna och gardinerna jag beställt efter upp här i veckan. Vad händer? Veronica pressar i sina FETA vader i stövlarna i ren protest och illvilja i att förstå att hennes vader är på TOK för FETA. Skrev jag FETA? Så har haft ångestattack 2007 över de där stövlarna som för övrigt var väldigt fina på men saknades väl en sisådär 15cm för att få igen dragkedjan. 

Idag är inte min dag apropå ingenting... Tror det är kaos i huvudet just nu men det är måndag och första dagen på jobbet efter semestern så man ska väl kanske inte begära så himla mycket utav sig själv heller?! Typiskt nog så har sambon semester i 2 veckor till och då tänker ju förståss den fina svenska sommaren dyka upp. För er som inte redan känner min andra hälft så är han inte direkt någon soldyrkare (förlåt hjärtat men det är du inte) så misstänker att han inte kommer ligga ute på playa del Sundbyholm under sin resterande semester. Avis? Jag? Mja, bara en sisådär jätte massa! 

I veckan skall vi väl lyckas ta oss hem till min farmor och gratta henne på hennes 80-årsdag. Var på tok för länge sedan man var där och hälsade på. Hon blir ju inte precis yngre med åren som går och man vill ju gärna träffa henne lite mer än man gör! Farsgubben min berättade att min kära farfar tänkt ställa sig framför grillen och det är ju inte heller något som jag tycker är så där värst jätte äckligt. Blir alltid över öst med massa mat när man är på besök hos dem. No wonder att man ser ut som en julgris så mycket som en annan uppskattar mat! Dock hoppas jag att vi slipper tjata på farmor att hon skall sitta stilla och inte springa runt och hjälpa till med maten men hums... att lära en envis gammal tant att sitta stilla är väl ungefär som att lära en groda utan ben att hoppa. Hopplöst för er som inte redan listat ut det. 

Till helgen som kommer blir det nog Norrköping för att kika på fyrverkeri SM, strosa runt på marknaden och åka karuseller. Var jätte länge sen jag åkte iväg till Norrköping och kikade på fyrverkeri SM. Tycker det är så ballt när de får ihop fyrverkerier med musik, så skall bli kul om vi lyckas ta oss iväg. 

Skulle även behöva införskaffa mig en cykel. Men blir lite skeptisk till att ens ha en då mina verkar vara väldigt eftertraktade. Får inte ha kvar dem i mer än någon vecka/månad innan någon annan bestämmer sig för att sno dem.

Veronica

Kommentarer
Postat av: Nadja

Fyrverkeri SM!? det har jag aldrig hört talas om..jag som ÄLSKAR sånt?! Varför har ingen informerat detta för mig tidigare *suckar* och du..jag känner igen de där men stövlarna man blir lika ledsen varje gång då vader är inget man kan banta =(

2007-08-06 @ 12:27:00
URL: http://sweetladysoul.blogg.se
Postat av: fig

Hihi, jo jag ska ner o sola lite i solariet me. Nej min första jobbdag sen semster har varit hemsk från början till start. Tappat bort mitt nyckel kort så fick leta så kom ja 30min försent. O så är de 28c ute när ja åkte i bilen så vafan gör ja här på jobbet. Sjukt hade 5 soldagar tror ja på 4veckor så första dagen då är de en kanon dag ute o då blir man ännu surare ;) Men det är bara bita ihop som ja säger.

Postat av: Anonym

tack de värmer! Ja vissa vet inte hur bra dom har det ;)

2007-08-06 @ 17:09:46
URL: http://blogg.aftonbladet.se/378
Postat av: F R i D A

Jag trodde ni skulle komma ner hit på semestern...

2007-08-06 @ 18:57:11
URL: http://lillafridas.blogg.se
Postat av: Jessica

Ja gums, du har ju sååå tjocka vader *himla med ögonen*

2007-08-07 @ 21:01:10
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se
Postat av: Jessica

*spänna vadmusklerna*

2007-08-07 @ 21:02:25
URL: http://jagheltenkelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0